Bank Spoofing en Bank Helpdesk Fraude

Deze vormen van fraude komen steeds vaker voor. IT-SKILLS NEDERLAND werkt tegenwoordig met verschillende banken samen om zo de getroffen mensen direct te helpen als zij zijn getroffen door deze vormen van fraude. Nadat u bent getroffen door Bank Spoofing of Bank Helpdesk Fraude kunt u contact met ons opnemen om zo kwaadaardige software te verwijderen van uw pc en/of laptop.

Wat is Bank Spoofing?
Een nep medewerker van de bank belt u plotseling op en meldt u dat u mogelijk in gevaar bent met uw bankrekening. En vraagt u doormiddel van overname software toegang te geven tot uw bankrekening. Doormiddel van een vervalst nummer (Spoofing) lijkt het alsof ze vanuit de bank bellen, maar in werkelijkheid is dit nummer niet echt.

Samenwerking met de banken!
IT-SKILLS NEDERLAND werkt inmiddels samen met verschillende partijen om deze vorm van criminaliteit tegen te gaan. Onderstaande banken bevelen ons aan. Wij helpen u graag goed op weg!

Wat kunt u hier tegen doen?
Nu is het uiteraard wel zo dat u werkelijk aan alle kanten wordt gewaarschuwd nooit iemand toegang te verlenen tot uw bankgegevens en al zeker niet via de telefoon. Banken bellen nooit met hun klanten, tenzij u ze zelf belt. Of wanneer er iets loopt via een intermediair. Dus als u het ons vraagt, wat kunt u hier tegen doen? Dan is ons antwoord beter opletten! Mocht het u dan toch overkomen dient u direct met uw bank te bellen en te vragen of ze uw rekening direct blokkeren.

Dan is het noodzaak dat u direct belt met ons, zodat wij langs kunnen komen om uw pc en/of laptop goed te beschermen tegen kwaadaardige software. Deze software, genaamd “Anydesk” moet direct verwijderd worden. En als laatste stap dient u aangifte te doen bij de politie. 

Stel hier uw vraag?
Scan de code